.

Här kan du anmäla dig till olika evenemang vi arrangerar.

Några ord om anmälningarna till de olika evenemang vi arrangerar:

Anmälningar till de olika evenemangen sker i regel med hjälp av blanketter som fylls i på den här nätsidan. Blanketterna innehåller information om anmälaren samt de anmälda deltagarna. Informationen lagras på denna sida och används för att administera evenemangen och slängs därefter.

I samband med att anmälningen har skickats in får anmälaren i retur en anmälningsbekräftelse till den e-postadress som hen har angivit. Dessutom kvitteras anmälningen med ett tackmeddelande. Om du inte får en e-postbekräftelse men nog har fått tackmeddelandet så betyder det sannolikt att den adress du angav var felaktig. Kolla även att bekräftelsen inte hamnade i roskposten. Du kan fritt upprepa anmälningen men skriv gärna en notis om detta så att vi kan hålla koll på antalet anmälda.

Vi beaktar anmälningarna i den ordning de kommer in. Bokningssystemet vi använder känner tyvärr inte automatiskt till hur många biljetter vi har kvar så det är i praktiken möjligt, att de sista biljetterna vi har kan bli dubbelbokade (ifall undertecknad sitter och sover med sin gmail). Ifall detta händer informerar vi bokaren.

När anmälningstiden har löpt ut eller när maximiantalet anmälda har uppnåtts så stänger vi blanketten som en indikation av att vi inte mera kan ta emot nya anmälningar.

OBS! Ifall att din anmälning till något av evenemangen inte lyckas via nätsidans blanketter, så kan du skicka in samma blankett-information per e-post här. Vi har upplevt att det kan tyvärr förekomma strul med blanketter i synnerhet på äldre Android-telefoner.

De aktuella evenemangen vi arrangerar är:

FIGAROS BRÖLLOP på Lilla teatern onsdagen 28/2 kl 18:30

Det är Figaros och Susannas bröllopsdag men det är inte bara bröllopsparet som är förälskade. Deras arbetsgivare greve Almaviva är lika intresserad av Susanna som han är ointresserad av sin grevinna medan ynglingen Cherubino vill ligga med allt som rör sig.

Figaros bröllop är ett relationsdrama med inslag av både sängkammarfars och tragedi. Vi följer tre par i olika beroendeförhållanden till varandra. Det handlar om makt, om kön, om ålder, om kåthet och framförallt kärlek.

Kaos uppstår och grevens nattliga slottsträdgård blir skådeplatsen för oväntade händelser. Begäret lurar bakom varje dörr och under besynnerliga förväxlingar ställs saker och ting på sin spets. Vem får vem när dagen är slut? Vilken kärlek är uppriktig och sann?

Figaros bröllop blev en stor succé vid sin urpremiär 1784. Kort därefter tonsattes pjäsen av Mozart, vilken kanske blev hans mest älskade opera. Jakob Höglunds lekfulla fars tar dig till bröllopet där allt går rätt åt helvete och sedan helt rätt.

Biljetterna kostar 20€ för medlemmar, 34€ för icke medlemmar. Icke-medlemmar som är berättigade pensionärsrabatt betalar 32€ för sin biljett.

Vi ber er betala anmälningsavgiften samtidigt med anmälningen men senast då anmälningstiden löper ut.

Betalning sker till föreningens konto Nordea FI54 2221 2000 0745 39. Nämn anmälaren ifall det inte framgår av betalaruppgiften.

Anmälningstiden är nu slut i och med det, att alla biljetter är bokade.

Vi skickar mera information åt anmälarna efter det att anmälningstiden har löpt ut.