.

Här kan du anmäla dig till olika evenemang vi arrangerar.

Några ord om anmälningarna till de olika evenemang vi arrangerar:

Anmälningar till de olika evenemangen sker i regel med hjälp av blanketter som fylls i på den här nätsidan. Blanketterna innehåller information om anmälaren samt de anmälda deltagarna. Informationen lagras på denna sida och används för att administera evenemangen och slängs därefter.

I samband med att anmälningen har skickats in får anmälaren i retur en anmälningsbekräftelse till den e-postadress som hen har angivit. Dessutom kvitteras anmälningen med ett tackmeddelande. Om du inte får en e-postbekräftelse men nog har fått tackmeddelandet så betyder det sannolikt att den adress du angav var felaktig. Kolla även att bekräftelsen inte hamnade i roskposten. Du kan fritt upprepa anmälningen men skriv gärna en notis om detta så att vi kan hålla koll på antalet anmälda.

Vi beaktar anmälningarna i den ordning de kommer in. Bokningssystemet vi använder känner tyvärr inte automatiskt till hur många biljetter/platser vi har kvar så det är i praktiken möjligt, att de sista vi har till vårt förfogande kan bli dubbelbokade (ifall undertecknad sitter och sover med sin gmail). Ifall detta händer informerar vi bokaren.

När anmälningstiden har löpt ut eller när maximiantalet anmälda har uppnåtts så stänger vi blanketten som en indikation av att vi inte mera kan ta emot nya anmälningar.

OBS! Ifall att din anmälning till något av evenemangen inte lyckas via nätsidans blanketter, så kan du skicka in samma blankett-information per e-post här. Vi har upplevt att det kan tyvärr förekomma strul med blanketter i synnerhet på äldre Android-telefoner.

De aktuella evenemangen vi arrangerar är:

Exkursionen till glasmuséet i Riihimäki 24/8.

Föreningen ordnar lördagen den 24.8.2024 en exkursion till Glasmuseet i Riihimäki. Efter en guidad rundvandring och efter det att deltagarna fått bekanta sig med samlingarna på egen hand intas lunch på Teatteriravintola. Stående bord med fisk och kött, salladsbord och kaffe med kaka. Eventuella allergier beaktas om vi erhåller information om dessa i samband med anmälningen (se anmälningsblanketten).

Exkursionsledaren rekommenderar att deltagarna har bekväma skor och jackor på sig eftersom vi om vädret tillåter, i värsta fall i duggregn, under resan dit och tillbaka bekantar oss till fots med några intressanta terrängformationer som vår exkursionsledare har valt ut.

Deltagaravgiften för medlemmar är 40 € och för icke-medlemmar 65 €

Bussen avgår från Åggelby torg kl. 9.00. Vi räknar med att vara tillbaka i Åggelby senast kl. 16.30. Anmäla dig kan du på blanketten nedan eller direkt till e-postadressen svenskforeningiaggelby@gmail.com.

OBS: På plats skall man visa sitt museikort eller betala en 6€ inträdesavgift.

Anmälningstiden utlöper måndagen den 15.7.2024.

Du kan läsa mera om museet på dess hemsida.

Vi ber att deltagaravgiften betalas på föreningens konto Nordea FI54 2221 2000 0745 39 i god tid men dock senast 4 dagar före avfärden. Nämn gärna "Exkusionen 24/8" och anmälaren ifall det inte framgår av betalaruppgiften.

Med en varm hälsning
Micke Nygård, ordförande

Anmälningar till exkursionen 24/8

Notera att du inte kan svara på bekräftelsemeddelandet vi skickar till din epost.
Eventuella ärenden sköter du enklast med epost till svenskforeningiaggelby@gmail.com. Skriv då gärna "Exkursionen 24/8" i meddelanderubriken, så att vi lättare hittar det.
Skriv siffran 8 med bokstäver: